Palkkatalo oli suurena apuna Elämyslahjojen työvuoronsuunnittelu- ja työajanseurantaohjelmiston kilpailutuksessa ja käyttöönotossa: ”Jos olisin kilpailuttanut pelkästään itse, asia olisi venynyt ja venynyt.”, sanoo Elämyslahjojen maajohtaja Katri Pirinen.
Suomen suurin kuluttajille ja yrityksille elämyksiä tarjoava verkkokauppa Elämyslahjat Oy on ollut Palkkatalon asiakkaana vuodesta 2013 asti. Palvelu on ollut niin hyvää, että maajohtaja Katri Pirinen ei ole edes harkinnut muita palkkahallinnon kumppaneita.
Saan eri palveluntarjoajilta useita soittoja viikoittain. En ole halunnut keneltäkään edes esittelyä heidän palveluistaan. Ei ole tarve sotkea pakkaa ja vaihtaa pois erittäin hyvästä.
Pirinen kuvaa Palkkatalon palvelua kuin viiden tähden hotelliksi.
- Minun ei tarvitse kuin painaa lähetä -nappia heille, ja he hoitavat kaikki asiat. On vapauttavaa, kun minun ei tarvitse itse tietää kaikkea.
Pirinen kiittää Palkkatalon toiminnassa sitä, että palkat lasketaan aina ajallaan ja kokonaisuus on hallussa, vaikka asiakas lähettäisikin tietoja ripotellen.
Palkkatalon apu järjestelmävaihdoksessa oli korvaamatonta
Katri Pirinen kokee, että erittäin hyvin toimivan palkanlaskennan lisäksi Palkkatalon suurin apu on ollut Elämyslahjojen palkanmaksun työnkulun kehittämisessä paremmaksi. Hän nostaa esimerkiksi työvuoronsuunnittelu- ja työajanseurantaohjelmiston vaihtamisen.
- Palkkatalo oli kanssamme kilpailuttamassa uutta ohjelmistoa. Sain heiltä hirveän hyviä vinkkejä ja he olivat todella aktiivisia. Teimme yhdessä valinnan kolmesta ohjelmistosta.
Pirinen sanoo, että ilman Palkkataloa ohjelmiston kilpailutus ja vaihtaminen olisi todennäköisesti venynyt todella pitkään.
- Itseni tuntien olisin vitkutellut ja asia olisi venynyt ja venynyt tyyliin ”joulun jälkeen”, koska se ei olisi ollut prioriteettieni kärjessä. Se olisi todennäköisesti ollut pitkään vaiheessa.
Uusi ohjelmisto on keventänyt palkka- ja henkilöstöasioiden hoitamista ja vähentänyt työmäärää Elämyslahjojen päässä.
Saamme nyt kaiken tiedon järjestelmästä ja meidän ei tarvitse kirjoitella pitkiä sähköposteja puolin ja toisin. Jos olisin rakentanut työnkulun itse, se olisi todennäköisesti ihan käsittämätön. On todella hienoa, että voimme kehittää toimintatapoja paremmiksi yhteistyössä.
”Minulla on tunne, että olemme Palkkatalon ainoa asiakas”
Katri Pirinen nostaa Palkkatalon erityiseksi vahvuudeksi rautaisen ammattitaidon lisäksi henkilökohtaisen palvelun.
- Minulla on tunne, että olemme Palkkatalon ainoa asiakas. Kommunikaatio on mutkatonta ja läpinäkyvää.
Palkkatalon palvelut sopivat Pirisen mukaan erityisesti kasvavalle pk-yritykselle, joka haluaa keskittyä omiin vahvuuksiinsa. Elämyslahjat kasvaa yrityksenä vauhdilla ja moni työsuhde on laadultaan kausiluonteista varsinkin myynnissä.
Kun Elämyslahjojen ja Palkkatalon yhteistyö alkoi, palkkoja oli laskettavana yksi. Vuonna 2022 niitä on jo 20. Tämä ei ole tuonut palkkahallinnon puolelle minkäänlaista kitkaa.
Saamme henkilökohtaista palvelua ihmisiltä, jotka tuntevat asiamme ja tapamme. Meidän ei ole tarvinnut missään vaiheessa kyseenalaista Palkkatalon ammattitaitoa. Se, että voin siirtää vastuun palkkahallinnosta ammattilaiselle, joka tekee näitä asioita päivittäin, on ollut itselleni suuri helpotus.
Pirinen toteaa, että Palkkatalolta saa paljon muutakin kuin vain perinteistä palkanlaskentaa.
- Kysyn paljon heiltä esimerkiksi työsuhteisiin ja palkkaukseen liittyviä asioita. He paneutuvat asioihin ja antavat perusteellisia vastauksia. Minulle on todella tärkeää ja merkittävää, että he ottavat asiakkaan tarpeet huomioon ja saan kaiken avun, mitä tarvitsen.
Läikähtikö sydämessä lämpimästi?
Tämä voi olla kauniin ystävyyden alku. Jos arvomme ja ideologiamme kohtaavat, ota yhteyttä! Palamme halusta rakentaa kanssanne parempaa henkilöstöhallinnon huomista.